Menu
MENU

Salg og leveringsbetingelser for Dyresjappas salg til deg som kunde

Det er viktig for oss at du blir fornøyd med din handel i vår dyrebutikk. Ved å legge inn en bestilling hos oss aksepterer du våre salgs og leveringsbetingelser. Les derfor nøye gjennom teksten slik at du vet at handelen tilsvarer dine forventninger til oss. Dyresjappa selger ikke til mindreårige under 18 år uten foreldres eller foresattes godkjenning. Skulle det være noe du lurer på rundt kjøpet, ber vi deg kontakte oss så fort som mulig. Vi  besvarer alle henvendelser så raskt som mulig, og innen 24timer på alle hverdager ( ikke helger/helligdager). 

1. Parter

Selger er Dyresjappa AS , Vogtsgate 55 ´, 0477 Oslo (organisasjonsnummer 989485245) , e-post adresse: netthandel@dyresjappa.no. Kjøper er den person som er oppgitt i bestillingen. 

2. Pris

Samtlige priser oppgis inkludert merverdiavgift, med mindre noe annet er fremkommer. Vi reserverer oss mot skrivefeil eller trykkfeil på vår nettside. Avgift for frakt kan legges til ifølge fraktvilkårene og det samme gjelder for eventuelle avgifter for ulike betalingsmåter. Ingen øvrige skatter eller avgifter legges til.Totalkostnader for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, emballasje m.m.

 3. Bestilling og avtaleprosess

Ved bestilling inngås en kjøpsavtale først når Dyresjappa har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse på e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av databasen vår uten noen manuell kontroll. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du motar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.Ved eventuelle feil i f.eks. oppgitt pris og leveringstid forbeholder vi oss retten til å korrigere dette senere.

4. Kjøp

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Hvis produktet er utsolgt vil du få beskjed om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

5.Levering og forsinkelse

Leveransen kommer til deg så raskt som mulig, og vanligvis innen 5-7 arbeidsdager. Hvis det oppstår en forsinket levering, meddeler vi dette til deg via e-post så fort vi er klar over situasjonen.

Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved for sen levering. Om du ønsker å heve kjøpet grunnet forsinket levering, tilbakebetaler vi ditt kjøp innen 14 dager.

Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis vår leverandør ikke kan fullføre sine forpliktelser overfor oss. Erstatning gjelder ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse.

6. Risiko ved transport

Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.

7. Ettersending av restordre

Hvis du skulle oppleve at det er en betydelig lengre leveringstid på en av varene du har bestilt hos oss, kan vi i noen tilfeller dele opp bestillingen din eller fjerne det aktuelle produktet fra din bestilling. Dette gjelder i tilfeller hvor produktet er utgått , utsolgt eller vil ta veldig lang tid før det kommer tilbake på lager. Ved ettersending står vi for frakten til deg.

8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk om produktene er skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta i så fall kontakt med oss på netthandel@dyresjappa.no så raskt som mulig, og ta bilde av skaden/mangelen, slik at vi kan avtale retting av feil, prisavslag eller heving av kjøpet.

9. Betaling

I samarbeid med Klarna og Paypal tilbyr vi deg gode og trygge betalingsmetoder. Du velger selv om du betaler med kort direkte, eller via din konto hos Klarna eller Paypal. 

10. Garanti

Garanti gis ifølge forbrukerkjøpsloven.

11. Angrerett

Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 30 dager etter at du har mottatt varen.

Hvis du ønsker å bruke angreretten, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på netthandel@dyresjappa.no, så sørger vi for å sende deg en returseddel. Returen må sendes tilbake med våre samarbeidspartnere og det blir gjort ved å benytte seg av fraktseddelen. Det er víktig at returen sendes og registreres hos oss senest 30 dager etter bestillingen ble gjort. Returavgiften er 99 kroner, uansett vekt/antall kolli.

Du som kunde har rett til å få tilbakebetalt kjøpsbeløpet minus returgebyret innen 7 dager(virkedager) fra vi har mottatt din returforsendelse, dersom varen er ubrukt , uten skader og i orginal emballasje.

Dersom du har åpnet emballasjen eller brukt produktet men alikevel ønsker å angre kjøpet, er dette mulig,men da mot en verdireduksjon. Vi avventer da returen, og vil ved mottatt retur verdivurdere produktet og tilbakebetale summen vi vurderer produktet til innen 14dager. Du vil motta en skriftlig oppdatering på dette via din ordre/e-post.

Kommunikasjon angående returer  skal skje med kundeservice på adressen under.

netthandel@dyresjappa.no eller 22151515 mellom kl 9-13

12.Uavhentede pakker

Ved uavhentede pakker vil kunden ilagt et gebyr på kr 250kr,- inkludert moms, for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.

13. Reklamasjon

Dyresjappa følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Husk å fylle ut reklamasjonsgrunn på vårt returskjema som fulgte med bestillingen. Ta vare på emballasjen med tanke på en eventuell reklamasjon til posten for transportskade. Reklamasjon skal meddeles innen rimelig tid. 

Reklamasjon må senest skje to år etter at varen er mottatt. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. 

Hvis man ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan reklamere på et produkt dersom det foreligger feil eller mangler på varen. Du må da fylle ut vårt returskjema som fulgte med i forsendelsen; og returnere sammen med varen til oss.

Returer kan bare skje med fraktsedlene våre. Tvister som vedrører om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet, og Dyresjappa følger Forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 14 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen.Vi sender alltid en bekreftelse på din e-post på motatt retur. Kommunikasjon med kundeservice angående reklamasjoner skjer via adressen under. Selve varen sendes med den mottatte returseddelen. Vi tilbakebetaler fraktkostandene innen 14 dager ved en eventuell reklamasjon. 

netthandel@dyresjappa.no eller 22151515 mellom kl 9-13

14. Taushetsplikt, sikkerhet og personopplysninger

Når du legger inn bestillingen din hos oss oppgir du personopplysningene dine som navn, adresse og telefonnummer. I sammenheng med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personopplysninger i virksomheten vår for å fullføre forpliktelsene våre overfor deg.

Vi oppbevarer også all kommunikasjon som vi har med deg på e-post for å gi deg den servicen som du forventer av oss.

Hvis du vil ha nyhetsbrevet vårt, kommer vi til å sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via kundekontoen din på Min side , eller ved å trykke på avmeldingslinken som finnes i samtlige nyhetsbrev.

Ifølge loven om personopplysninger, har du rett til å få den informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis denne er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om at informasjonen skal rettes eller fjernes. Kontakt oss i så fall.

Kunden skal utvise forsiktighet når det gjelder brukernavnet og passordet sitt, og kan ikke gi disse videre til noen andre enn en person som får bestille på kundens regning.

Dyresjappas kunderegister er konfidensielt. Dyresjappa forplikter seg til å ikke videresende opplysninger i registeret til noen andre enn samarbeidspartnere i eller til utsending av fakturaer eller i en annen utstrekning enn det som oppgis i lovverket etter GDPR 2018. Hvis kunden benytter seg av noen av leverandørenes rabatter, slik som oppdrettere , bonuskort eller lignende, videresendes informasjonen om kjøpet til leverandøren det gjelder.