Menu
MENU

Angrefrist og retur av produkt:

Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 30 dager etter at du har mottatt varen.

Hvis du ønsker å bruke angreretten, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på e-post: netthandel@dyresjappa.no for å varsle dette.

Returen må sendes tilbake med våre samarbeidspartnere og det blir gjort ved å benytte seg av fraktseddelen du kan printe ut herfra: https://www.dyresjappa.no/returskjema 

Det er víktig at returen sendes og registreres hos oss senest 30 dager etter bestillingen ble gjort. 

Returavgiften er 99 kroner, uansett vekt/antall kolli.

  • Dersom du angrer kjøpet og returnerer varen blir du belastet med 99kr som returavgift.

  • Ved retur av vare(r) må returskjemaet medfølge. Returskjema følger alle forsendelser fra oss. Elektronisk angrerettskjema er også vedlagt den første ordrebekreftelsen du får på e-post av oss etter kjøp av varer.

Vi setter stor pris på en kort kommentar om grunnen til varereturen. Dette gjør det enklere for oss, og din sak vil bli hurtigere behandlet.

 

Tilbakebetaling: 

Tilbakebetaling skjer gjennom din valgte betalingsløsning da du la inn din bestilling Klarna Finans eller Paypal.

Tilbakebetalingen tar normalt opptil 7 virkedager. Du som kunde har rett til å få tilbakebetalt kjøpsbeløpet minus returgebyret  (kr 99) dersom varen er ubrukt , uten skader og i original emballasje.

  • Dersom du har åpnet emballasjen eller brukt produktet men likevel ønsker å angre kjøpet, er dette mulig, men da mot en verdireduksjon. Vi avventer da returen, og vil ved mottatt retur verdivurdere produktet og tilbakebetale summen vi vurderer produktet til innen 14dager. Du vil motta en skriftlig oppdatering på dette via din ordre/e-post.
  •  Dersom du beholder vare med feil eller mangel, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen.


Har du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur, send en epost til: netthandel@dyresjappa.no eller ring 22 15 15 15 mellom kl 9:00-13:00

 

Reklamasjon:

Dyresjappa følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Husk å fylle ut reklamasjonsgrunn på vårt returskjema som fulgte med bestillingen. Ta vare på emballasjen med tanke på en eventuell reklamasjon til posten for transportskade. Reklamasjon skal meddeles innen rimelig tid. Ta også gjerne bilder for dokumentasjon.

Reklamasjon må senest skje to år etter at varen er mottatt. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. 

Hvis man ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan reklamere på et produkt dersom det foreligger feil eller mangler på varen. Du må da fylle ut vårt returskjema som fulgte med i forsendelsen; og returnere sammen med varen til oss. Trenger du et nytt returskjema kan du bare ta kontakt med oss så sender vi deg et nytt.

Returer kan bare skje med fraktsedlene våre. Tvister som vedrører om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet, og Dyresjappa følger Forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 14 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen i retur. Vi sender alltid en bekreftelse på din e-post på mottatt retur.

 

Kommunikasjon med kundeservice angående reklamasjoner skjer via adressen under. Selve varen sendes med den mottatte returseddelen. Vi tilbakebetaler fraktkostandene innen 14 dager ved en eventuell reklamasjon. 

  • Har du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur, send en epost til: netthandel@dyresjappa.no eller ring 22 15 15 15 mellom kl 9:00-13:00

 

Uavhentede pakker: 

Dersom du ikke henter pakken og ikke gir oss eller Posten noen info om hvorfor, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.

  • Du vil da bli belastet med et gebyr pålydende 250,- Dette for å dekke Dyresjappas kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.